Direktlänk till inlägg 9 oktober 2006

Blogg Service Providers...

Av Johan - 9 oktober 2006 14:57

Jag håller på att titta runt bland alla sidor som erbjuder gratis-bloggar för att se om jag hittar nån som är bättre än denna. Det ser mörkt ut... Jag har hittils inte hittat nån som uppfyller mina ganska modesta krav.Problemet med bloggagratis.se är att jag inte kan sortera in inläggen i kategorier. Inte ett jättestort problem, men jag hade verkligen velat kunna sortera ut t.ex mina långa inlägg om upphovsrätt i en egen kategori så att de gick att läsa separat från mina många, korta ny-cool-teknik-inlägg. Dessutom är det lite frustrerande att man inte kan lägga till bilder i inläggen här (bara före eller efter) och att bilderna måste vara max 500x500 (inte 150x150), 5mb och JPEG. Ett annat krav jag har är såklart att ett bra användarnamn måste vara ledigt. Mycket reklam och kvällstidningar är ju också frånstötande...Jag har kollat upp Bloggorama, Blogger/Blogspot, blogg.se/webblogg.se, Aftonbladets blogg och Wordpress. Hittils verkar Wordpress verkar vara den enda som håller, men tyvärr är alla användarnamn som jag skulle kunna tänka mig att ha där upptagna.Har nån ett tips på en bra bloggsida som möter mina kriterier, eller ett tips på ett namn som jag skulle kunna använda på Wordpress så skriv en lite kommentar här.Så länge håller jag mig hit. Jag kanske sätter upp en egen server och installerar wordpress-serverprogramvaran själv nån gång.

 
 
Filifjonkan  kliar sig i mössan

Filifjonkan kliar sig i mössan

9 oktober 2006 15:30

hmm,,,,det var värst vad du tar i då du kan ju spara dina egna inlägg i en egen mapp på ditt eget skrivbord. Det duger väl,,, man hittar ju dina inlägg om man vill återgå det är bara att kika runt ju stanna du här tycker Filifjonkan så ska vi läsa dina bloggar ser du har piratpartiet i en länk en frände alltså.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Hmm

9 oktober 2006 15:53

Vadå max 150x150 , bilderna är ju 500 bred!

 
Johan själv

Johan själv

10 oktober 2006 01:39

Som Hmm skriver så ska är bilderna 500x500 pixlar stora, och jag ändrar nu. Lekt lite för mycket i Photoshop och After Effects på siståne och alla nuffror börjar snurra.

Tack för påpekandet!

http://johan.bloggagratis.se

 
Johan

Johan

10 oktober 2006 16:00

Jag använder blogger.com. Ta en titt på min sida. Vad är det som fattas? :)

http://www.inn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 30 april 2007 23:16

Nu är mitt egna hemsidesprojekt äntligen layoutat och klart att fyllas.   Från och med nu hittar ni bloggen på [url=www.johanronstrom.se]www.johanronstrom.se[/url].   Ses där! ...

Av Johan - 26 april 2007 20:39

[url=http://aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1055262,00.html]Det här [/url]verkar ju vara ett steg i rätt riktning!   Roliga siffror nedanför också. Får mig att tänka på [url=http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,757539,00.html]den hä...

Av Johan - 26 april 2007 20:19

En artikel på [url=http://tv4.se/nyheter/544863.html]TV4.se[/url] skriver att en undersökning i Norge visar att varannan norsk man anser att kvinnor som flirtar får skylla sig själva om de våldtas.   Av de tillfrågade svarar 48 procent att kvinnan är...

Av Johan - 23 april 2007 01:11

En nyhet i PCWorld (via Slashdot) beskriver en teknisk lucka i GPS-navigationssystem för bilar.   Två säkerhetsexperter har upptäckt att navigationssystemen tar emot trafikvarningar och väderupplysningar via den data-kanal som alla FM-radiostationer ...

Av Johan - 16 april 2007 19:34

Läste en mycket intressant artikel om en undersökning om könsroller och förväntningar i DN, via Johanna Nylander. Men jag håller med om, som Johanna skrev, att det är lite konstigt att artikeln inte tar upp den manliga könsrollen, och de förväntninga...

Ovido - Quiz & Flashcards