Alla inlägg den 9 oktober 2006

Av Johan - 9 oktober 2006 14:57

Jag håller på att titta runt bland alla sidor som erbjuder gratis-bloggar för att se om jag hittar nån som är bättre än denna. Det ser mörkt ut... Jag har hittils inte hittat nån som uppfyller mina ganska modesta krav.Problemet med bloggagratis.se är att jag inte kan sortera in inläggen i kategorier. Inte ett jättestort problem, men jag hade verkligen velat kunna sortera ut t.ex mina långa inlägg om upphovsrätt i en egen kategori så att de gick att läsa separat från mina många, korta ny-cool-teknik-inlägg. Dessutom är det lite frustrerande att man inte kan lägga till bilder i inläggen här (bara före eller efter) och att bilderna måste vara max 500x500 (inte 150x150), 5mb och JPEG. Ett annat krav jag har är såklart att ett bra användarnamn måste vara ledigt. Mycket reklam och kvällstidningar är ju också frånstötande...Jag har kollat upp Bloggorama, Blogger/Blogspot, blogg.se/webblogg.se, Aftonbladets blogg och Wordpress. Hittils verkar Wordpress verkar vara den enda som håller, men tyvärr är alla användarnamn som jag skulle kunna tänka mig att ha där upptagna.Har nån ett tips på en bra bloggsida som möter mina kriterier, eller ett tips på ett namn som jag skulle kunna använda på Wordpress så skriv en lite kommentar här.Så länge håller jag mig hit. Jag kanske sätter upp en egen server och installerar wordpress-serverprogramvaran själv nån gång.

Av Johan - 9 oktober 2006 00:32

Är den snygg eller är den cool?Nä! Den är både och!gizmag skriver om det nya armbandsuret från TAG Heuer. Klockan är prydd med 879 st 5,8-karats Wesselton-diamanter på 1,1 mm i diameter. 58 av de 879 diamanterna är specialslipade och under dem gömmer sig lika många röda lysdioder som visar tiden genom att lysa igenom diamanterna.Innovativt och fruktansvärt snyggt! Men man kan ju försöka få tag i en... Även om man hade haft råd med utgångspriset så har det bara tillverkats tre exemplar och de tre köparna släpper inte ifrån sig sina i första taget.När får vi se en GameBoyColor med diamanter och RGB-dioder?

Ovido - Quiz & Flashcards