Alla inlägg den 10 november 2006

Av Johan - 10 november 2006 19:10

En rolig seriestrip som jag verkligen rekommenderar är xkcd. Min favoriter är bland andra Hamster Ball, Useless, Grownups och Nihilism.Och givetvis den klockrena om omvända eufemismer:

Av Johan - 10 november 2006 16:26

Jag gör ibland skojfriska kommentarer av medvetna tolkningsfel i kommentarer och frågor mina vänner säger eller skriver. Ett par vanliga (och ganska uttjatade) exempel är- Kan du skicka smöret?- Ja det kan jag!...- Men gör det då!- Jahaaa!eller- Ska vi stanna hemma eller gå ut ikväll?- Ja, det låter bra.Man kan med fördel också tolka 'eller' som 'xor' och svara "Nej!" på t.ex "Har du mobil eller mail jag kan nå dig på?" för att man har både och. Mycket lustifikt.Så när jag läste mitt förra inlägg här i bloggen kunde jag inte hjälpa att fråga mig "Hur binder man någon med ett CIA-plan?" och "'Egypten 2001', är det nån ny Sci-Fi-serie, eller?""[De] flögs bundna med ett CIA-plan till Egypten 2001."Kul med Photoshop:

Ovido - Quiz & Flashcards